Grapperhaus en kornuiten. John vd Heuvel, Mick van Wely en andere misbaksels. Sadistische jagers op de vrijheid van motorrijders. Dit is voor jullie…

Al een behoorlijk aantal jaren proberen jullie me mijn levenskracht af te nemen. De keus die ik vroeg in mijn leven maakte, om rijdend op een motor door het leven te gaan, bevalt jullie niet. Dat ik de regen, de wind, de zon, stof en insecten liever op mijn gezicht voel dan lucht uit een blower vanaf een dashboard zint jullie niet.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is muur-amsterdam.jpg

Dat er een 1% diamond in mijn ziel is gegroeid leggen jullie uit als het bewijs van een crimineel leven. Jullie weke dode zielen, jullie grijze pakken en jullie kleurloze gezeik is geen partij voor de wereld die ik ken. Wat IN mij zit, de vrijheidsliefde, de rebel met een leren vest, de strijder voor eerlijkheid en broederschap, is niet te slopen. Ik zal tot aan mijn laatste adem me verzetten tegen jullie indoctrinatie, jullie gemanipuleer en jullie kleingeestige jaloerse zieltjes.

Jullie kennen het onverwachte niet, het avontuur dat achter elke bocht wacht. De roep van het onbekende. Jullie horen de prachtige muziek achter de horizon niet en jullie hebben de zonsopkomst en zonsondergang nooit echt beleefd. Dat maakt jullie jaloers. En die jaloezie maakt jullie tot het stof onder mijn wielen. Want elke keer dat ik als vrij mens weer wakker wordt, dat ik kan opstappen en gaan waar ik wil gaan, gaan jullie van 9 tot 5 bedenken hoe je mij dit allemaal kunt afnemen. Jullie zijn slechts vage gestalten die langs de weg waarop ik rijd staan in het stof dat ik achterlaat.

Ik adem dezelfde lucht die mijn voorvaderen uitademden. En ik ben me van dat privilege volledig bewust. Want ik ben een biker. Ik leef! En jullie zijn passanten, onbelangrijk in jullie geregelde vage leventjes.

Ik hoef niet te strijden, ik bèn de strijd. Binnenin mij zit dat deel dat niemand kan vernietigen. Ik draag het al eeuwen bij me. Mijn ziel. Mijn vrije geest. Ik heb ‘m nog. En wat is het mooi als je door mijn ogen de wereld ziet. Als je hoort wat ik hoor en voelt wat ik voel als ik op mijn bike de wereld verken.

Achter mijn horizon is steeds iets nieuws te beleven. Die van jullie stopt elke dag op je bezwete hoofdkussen.

Jullie zijn geen partij voor een biker. Besef dat. Dan slaap je weer rustig.

© Robert Hageman

reacties
  1. a.d. diablo schreef:

    voetbal op tv is belangrijker dan je vrijheid?

    Like

  2. diablo schreef:

    liever vakantie in zeezicht of elders of zelfs een buiktuin, mij hebben ze al zat gepiepeld

    Like

  3. Rein schreef:

    Amen 👊🏻

    Like

  4. a.d. diablo ps beelden (niet voor een zwak hart schreef:

    octopus bende ooit van gehoord ik heb beeld van een getuige verklaring willen we rollen , dan bij veel eerst de tranen helaas

    Like